tiistai 22. maaliskuuta 2016

Pääsiäisen odottelua ja ihanat Maileg peltimunat

Mä en ole erityisen paljon koristellut pääsiäistä ennen lapsia.. Sopivaa rekvisiittaa meillä onkin aika niukalti. Käväisin paikallisessa kukka- ja sisustusliikkeessä ja oli aivan pakko kyllä napata mukaan tuollaiset aivan äärettömän söpöt Mailegin munat. 



Minähän välillä sanon lapsille että "Te ootte äitin tipu ja pupu".. ja nehän ne nuista kuvista löytyykin sitten. Ihan on näköiset!



Kotona nämä KORISTEET saivat riemuisan vastaanoton.. niitä piti pyöritellä ympäri lattioita. Onneksi ovat vankkaa tekoa! Näihin voi sitten tulevina vuosina piilottaa vaikka jonkun pääsiäisyllärin. Ja ehkä näitä vois pitää esillä muuloinkin.. 



Mä oon ehkä pikkasen päässyt ihastuun Mailegin kaikkiin pehmo-otuksiin ja niiden huonekaluihin sun muihin härpäkkeisiin.. mutta onhan ne kyllä aika hintavia. 



Koristeltiin me poikasen kanssa pari pajunoksaakin, mutta virpomaan pikkumies ei halunnut lähteä. Ehkä ensi vuonna sitten. Sunnuntaina käytiin myös mun kummipojan 17- v syntymäpäiväkahveilla (se on jo kohta aikuinen, pitkä ja komia nuori mies. Iik!) ja samalla poikanen "virpoi" tädilleen, eli mun siskolle... Ojensi vitsaa ja katteli kulmiensa alta alaspäin.. tais ramppikuume iskeä.. :D 

Meilläkin virpojia kävi vaan muutama. Tylsää, kun pikkuiset trullit eivät kehtaa tulla tänne rivitalon pihalle soittelemaan ovikelloa. :( Joudun siis uhrautuun ja syömään lähes kaikki virpojille tarkoitetut namit itse. Huh! Mulla on herkkujen syönti lähteny kyllä taas ihan lapasesta.. ei hyvä! 

Mutta tässä huomasin, että pikkuneidin vatsa ei enää kipeydy mun syömästä suklaasta... kananmuna-allegiaa hänellä sen sijaan epäillään.. vielä ei ole allergiatesteihin tullut kutsua, mutta odotellaan.. Sikäli tosi tylsää, että minähän tykkään kovasti kananmunasta.. en niinkään kärsi siitä etten voi syödä munaa sisältäviä leipomuksia, se on ihan fine mulle, mutta tykkään kovasti munakkaista ja muusta. Niitä olen kaivannut nyt muutaman kuukauden!  Mutta hei, nythän mä voin syödä sit sen eestä suklaamunia! Tuliskohan niistä hyvät munakkaat.. :D 



 Nyt tällä taas poikanen sairastaa. Parina yönä on nenä vuotanut ja  alkuvuoden piinannut yskä palasi taas... ihan kunnolla ei tainnut parantua välillä ollenkaan.. Tänään oltiin hetki ulkoilemassa ja poikanen ei jaksanut kunnolla riehua kaverinsa kanssa, vaan nojaili välillä lumikinokseen. Tultiin tavallista aiemmin sisälle ja mittailin kuumeen, niin olihan sitä vähäsen. Tuossa tuo poika nyt nukkuu meidän parisängyssä ja puhuu välillä unissaan. Levottomia öitä lienee tiedossa. Katsotaan miten käy meidän pääsiäissuunnitelmille.. piti lähteä käymään mummolareissulla miekkosen vanhemmilla.  No, huomenna mennään ainakin lääkäriin. 

Mukavaa pääsiäisen odotusta! 


Ei kommentteja: